Topcon chwali się, że jest to największa na świecie dostawa tachimetrów. Chodzi tu zapewne o wartość zamówienia, bo większą ilość tego typu sprzętu sprzedano m.in. w podpisanym w maju 2008 roku kontrakcie pomiędzy Ministerstwem Edukacji Narodowej a warszawską spółką TPI (polskim dystrybutorem Topcona). Na jego mocy polskie szkoły średnie otrzymały m.in. 430 zestawów tachimetrycznych z instrumentami Topcon GPT-3107N.
Sprzęt dla firmy Morgan Sindall pochodzi jednak z dużo wyższej spółki. Inżynierowie na budowie tunelu będą bowiem używać modelu Topcon MS05AX o dokładności kątowej 0,5˝. Posłuży on do monitoringu zarówno konstrukcji tunelu, jak i położonych nad nim budynków. Jak w komunikacie prasowym chwali się wykonawca prac budowlanych, model wyłoniono spośród wielu innych testowanych tachimetrów. Eksperci firmy Morgan Sindall docenili w instrumencie MS05AX przede wszystkim wysoką wiarygodność pomiaru i bezbłędność automatycznego rozpoznawania celu.
Pierwsze prace na magistrali Crossrail rozpoczęto w połowie 2009 roku, choć pomysł jej budowy pojawił się już pod koniec lat 40. XX wieku. Linia ta ma składać się z dwóch torów, po których pociągi z prędkością do 160 km/h będą poruszały się z zachodu na wschód Londynu, w centrum biegnąc w tunelu. Prace budowlane mają potrwać do 2018 roku i pochłoną nawet 16 mld funtów.