Do zakresu zadań wykonywanych na stanowisku inspektora będzie należało prowadzenie postępowań administracyjnych stwierdzających:
• nabycie prawa użytkowania wieczystego, gruntów oraz własności budynków, innych urządzeń i lokali przez państwowe osoby prawne, PKP, przedsiębiorstwa drogowe i państwowe instytucje kultury, jednostki badawczo-rozwojowe oraz ZUS;
• nabycie przez Skarb Państwa prawa własności gruntów wchodzących w skład linii kolejowych oraz przez PKP S.A. prawa użytkowania wieczystego tych gruntów i prawa własności budynków lokali i urządzeń na nich zlokalizowanych;
• przejście mienia Skarbu Państwa będącego we władaniu instytucji i jednostek organizacyjnych przejmowanych z dniem 1 stycznia 1999 r. przez jednostki samorządu terytorialnego (JST);
• przekazanie JST w drodze decyzji mienia Skarbu Państwa będącego w posiadaniu instytucji i jednostek organizacyjnych przejmowanych przez odpowiednie jednostki samorządu terytorialnego.
Wymagania od kandydatów (niezbędne):
• wykształcenie wyższe: geodezyjne, prawnicze, administracyjne, ekonomiczne - związane ze specjalnością gospodarka nieruchomościami;
• 2 lata doświadczenia zawodowego w ww. dziedzinach pod kątem zastosowania w gospodarce nieruchomościami;
• znajomość ustaw: o służbie cywilnej; o wojewodzie i administracji rządowej w województwie; kodeks postępowania administracyjnego; o gospodarce nieruchomościami; o komercjalizacji, restrukturyzacji i prywatyzacji przedsiębiorstwa państwowego „Polskie Koleje Państwowe” (rozdz. 1,5 i 6); z dnia 13 października 1998 r. – Przepisy wprowadzające ustawy reformujące administrację publiczną (rozdz. 1–4 i 6); o samorządzie województwa (rozdz. 1 i 2); o księgach wieczystych i hipotece (rozdział 1, art. 1-10 i rozdział 2, art. 23-33);
• znajomość obsługi komputera;
• zdolności analityczne;
• umiejętność nawiązywania kontaktów interpersonalnych;
• umiejętność pracy w zespole.
Wymagania dodatkowe:
• wiedza z zakresu wyceny nieruchomości oraz zasad sporządzania operatu szacunkowego,
• praca w administracji.