Grupa
Hexagon, do której należą m.in. marki Leica Geosystems, GeoMax, Intergraph, chwali się w swoim najnowszym raporcie finansowym wzrostem sprzedaży o 13% do 543 mln euro (w porównaniu z 341 mln euro w analogicznym okresie 2010 r.). 197 mln euro z tej kwoty wygenerował dział Geosystems. Zysk operacyjny Hexagonu wzrósł z 63 mln euro w zeszłym roku do 114 mln euro.
Jeszcze lepszym wzrostem sprzedaży może pochwalić się firma Trimble. W II kwartale jej przychody wyniosły ponad 407 mln dolarów, czyli 22% więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Największa część z tej sumy pochodzi ze sprzedaży w dziale Inżynieria i budownictwo (237 mln dol.) oraz Rozwiązania polowe (104 mln dol.). Tutaj także notowany jest najwyższy wzrost przychodów wynoszący odpowiednio 26% i 30%. Spadek sprzedaży, i to niewielki (o 1%), zanotowano jedynie w dziale Urządzeń zaawansowanych. Zysk operacyjny Trimble’a wyniósł w II kwartale br. 80 mln dol., co oznacza wzrost o 30%.
Mniej optymistyczne wyniki notuje Topcon. W II kwartale br. (w rozliczeniach spółki nazywanym I kwartałem) przychody spółki wyniosły 21,7 mld jenów (794 mln zł), co w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku oznacza spadek o 1,1%. Pozytywnym akcentem raportu tej korporacji jest jednak zmniejszająca się strata, która w II kwartale 2010 r. wyniosła blisko 1,6 mld jenów (58 mln zł), a w tym roku spadła do nieco ponad 0,9 mld (33 mln zł). Topcon wciąż liczy, że ten roku uda się zakończyć zyskiem w wysokości 3 mld jenów (110 mln zł).