Na spotkaniu zaprezentowano rozwiązania w zakresie finansowego i merytorycznego wsparcia w zakładaniu i prowadzeniu baz danych pzgik w drodze porozumień pomiędzy GUGiK i jednostkami samorządu (zgodnie z art. 7a pkt 13 Prawa geodezyjnego i kartograficznego). Podkreślono, że największą szansę na wsparcie ze strony Urzędu mają projekty samorządowe współfinansowane ze środków unijnych, w których „wkład własny” może być podzielony pomiędzy urząd a wnioskujące jednostki samorządu terytorialnego. Prezentacje dotyczyły także wykorzystania w trakcie modernizacji ewidencji gruntów i budynków danych źródłowych z sąsiednich powiatów. Wojewódzcy inspektorzy przedstawili wyniki analizy przeprowadzonej na podstawie danych zebranych w związku z realizacją zamówień dotyczących przygotowania bazy PRG. Dane te będą jednak wymagały uzupełnienia i pogłębionej analizy.
Naczelnik Wydziału Geodezji Systemów Odniesień Przestrzennych GUGiK Wiesław Graszka omówił sposoby zakładania i utrzymywania szczegółowych osnów geodezyjnych w świetle rozporządzenia ministra administracji i cyfryzacji z 14 lutego 2012r. w sprawie osnów geodezyjnych, grawimetrycznych i magnetycznych. Bardzo ważnym elementem narady była prezentacja wstępnej wersji projektu rozporządzenia ministra administracji i cyfryzacji w sprawie organizacji i trybu prowadzenia państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego. Obecnie trwają uzgodnienia wewnętrzne projektu.
Drugi dzień narady był poświęcony głównemu tematowi spotkania tzn. wypracowaniu jednolitej metodologii kontroli przeprowadzanych przez nadzór wojewódzki. Obok roboczych prezentacji, dotyczących postępowań skargowych oraz dyscyplinarnych w związku z art. 42 ustawy pgik, zorganizowano zajęcia w trzech grupach nt. odpowiedzialności zawodowej geodetów uprawnionych, kontroli oraz skarg i wniosków.