Obecnie systemy teleinformatyczne wspomagające czynności windykacyjne komorników są zintegrowane z rejestrami CEPiK, PESEL, Centralną Bazą Nowej Księgi Wieczystej, systemem ZUS oraz systemami bankowymi. Z uwagi na znaczenie danych zawartych w ewidencji gruntów i budynków oraz wzrastającą liczbę postępowań egzekucyjnych, a tym samym liczbę zapytań kierowanych do starostów, istnieje potrzeba znalezienia systemowego rozwiązania w tym zakresie realizowanego poprzez mechanizmy teleinformatyczne.
W efekcie spotkania ustalono podjęcie wspólnych działań technicznych, organizacyjnych oraz legislacyjnych umożliwiających wsparcie, a w przyszłości kompletną realizację procesu pozyskiwania informacji niezbędnych dla komorników w realizacji ich zadań ustawowych. Ze strony Krajowej Rady Komorniczej padła propozycja wykorzystania w okresie przejściowym danych obecnie zgromadzonych w systemie Integrującej Platformy Elektronicznej celem identyfikacji starostw powiatowych, do których powinny być kierowane zapytania o szczegółowe dane na temat nieruchomości podmiotów podlegających windykacji. Planowane działania przyczynią się do usprawnienia działalności komorników a jednocześnie zwolnią powiatowe organy administracji geodezyjnej z załatwiania setek tysięcy zapytań obecnie kierowanych w tego typu sprawach.