Przypomnijmy, że przeprawę tę zamknięto dla ruchu wieczorem 14 lutego, tuż po pożarze, który wybuchł pod mostem, po prawej stronie Wisły. Celem pomiarów, wykonanych przez Warszawskie Przedsiębiorstwo Geodezyjne, była szczegółowa ocena uszkodzeń mostu.
Prace rozpoczęto 17 lutego od założenia osnowy geodezyjnej – składa się ona z 28 punktów zlokalizowanych zarówno na moście, jak i w jego sąsiedztwie. Następnego dnia przeprowadzono skaning laserowy konstrukcji. Za pomocą urządzenia Faro Focus 3D X330 w ciągu 12 godzin zebrano łącznie 29 skanów – część z poziomu mostu, a część z przyczółków. Oprócz tego przeprowadzono pomiary niwelacyjne przeprawy oraz pomiary pionowości jej konstrukcji (środników). Efektami końcowymi są mapa wysokościowa nawierzchni mostu oraz ortofotomapa jego konstrukcji.

Jak zaznacza WPG, największym wyzwaniem w tych pracach był czas. Pomiary należało bowiem wykonać możliwie szybko. Założenie osnowy, skaning oraz niwelacja precyzyjna i półprecyzyjna zajęły raptem dwa dni. Kolejny dzień poświęcono zaś na opracowanie wyników pomiarów.
