W 2022 r. wartość sprzedaży Faro wyniosła blisko 346 mln dolarów, co względem poprzedniego roku oznacza wzrost o 2%. Wzrost przychodów udało się wypracować również w IV kwartale ub.r. – w tym przypadku wyniósł on 4%.
Spółce udało się jednocześnie zmniejszyć stratę netto. W 2021 roku wyniosła ona 40 mln dolarów, za to ubiegły rok udało się zamknąć 26,8 mln dolarów „pod kreską”. W ujęciu za IV kwartał strata wyniosła 2,2 mln dol. względem 31,7 mln w analogicznym okresie roku poprzedniego.
– Poprawa popytu w IV kwartale wraz z rosnącą popularnością skanerów laserowych i rynkiem europejskim, a także przejęcie firmy GeoSLAM zaowocowało wzrostem przychodów rok do roku o 10% do 110,5 mln dol. na stałej podstawie walutowej. Z uwagi na wysoki kurs dolara w stosunku do ubiegłego roku sprzedaż w rzeczywistych walutach wyniosła 103,9 mln dol., co stanowi wzrost o 4%” – powiedział Michael Burger, prezes i dyrektor generalny Faro. – Dzięki naszemu niedawnemu przejęciu firmy SiteScape, która umożliwia przechwytywanie danych lidarowych w niskiej rozdzielczości w oparciu o system iOS firma Faro oferuje obecnie jeden z najszerszych zestawów urządzeń i technologii do pomiarów 3D na rynku. Wraz z sukcesem naszych ostatnich produktów i wprowadzeniem na rynek Faro Sphere jestem podekscytowany rosnącym zaangażowaniem klientów i ogromnymi możliwościami rynkowymi, jakie daje cyfryzacja świata fizycznego – podkreśla Burger.