Departament Społeczeństwa Informacyjnego Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji 6 stycznia opublikował raport „Społeczeństwo informacyjne w liczbach”. Opracowanie zawiera najważniejsze dane statystyczne prezentujące stan rozwoju społeczeństwa informacyjnego w Polsce. Wynika z niego m.in., że zmniejszyły się krajowe nakłady na informatyzację usług administracji publicznej, ale zainteresowanie społeczeństwa e-administracją rośnie.
Według raportu w 2008 roku polskie urzędy średnio przeznaczyły 1,25 % swojego
budżetu na informatyzację usług administracyjnych podczas, gdy rok wcześniej – 1,4%. Najwięcej na ten cel wydały urzędy administracji centralnej, marszałkowskie i wojewódzkie, a najmniej – gminne (połowa z nich nie przeznaczyła żadnych środków na informatyzację).
Chociaż pod koniec 2008 r. prawie wszystkie urzędy miały stronę BIP (Biuletyn Informacji Publicznej), a 94% miało również własną stronę internetową, to formalności, które obywatele mogli załatwić przez internet nadal ograniczały się jedynie do dostępu do informacji publikowanych na stronie urzędu. Pomimo niewielkich możliwości zainteresowanie korzystaniem z usług e-administracji jest duże. Z raportu wynika, że tylko 5% internautów nie przewiduje załatwiania spraw urzędowych przez internet. Obywatele wśród potrzebnych usług dostępnych drogą internetową wskazywali m.in.: składanie wniosków o dokumenty osobiste (72% ankietowanych), uzyskiwanie aktów własności, wypisów z Ksiąg Wieczystych (24%) i złożenie wniosku o pozwolenie budowlane (13%).
pełna treść raportu